dinsdag 2 februari 2016

winter weven 2016: week 4, Patronen met twee kleuren

Week 4:


Elke keer als ik op Pinterest kijk naar de vele weefwerken, vind ik die patronen met twee kleuren zo mooi. Dat wil ik ook maken! Maar vaak worden deze patronen op ingewikkelde weefgetouwen met meerdere schachten gemaakt. En zo een weefgetouw heb ik niet. Toch wilde ik eens proberen of dit ook op een eenvoudig weefraam gemaakt kan worden.
Ik heb gewerkt met (haak)katoengarens die ik in twee kleuren heb opgezet op het weefraam. Ik heb met een dubbele draad geweven en daarbij verschillende patronen uitgeprobeerd. Echt leuk om te doen en na wat uitzoeken en uitproberen is dit ook goed mogelijk op een simpel weefraam.
Dit weven met patronen ga ik vast en zeker vaker gebruiken. De resultaten vindt ik erg mooi ook al zijn het nu twee kleuren. Met meer kleuren moeten de resutaten nog mooier kunnen worden....

week 4: Patronen met twee kleuren

detail van het weven in patronen op een simpel weefraam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten