maandag 23 mei 2016

Winter weven 2016: week 7, Regenboog kleuren

Week 7:


Tijd voor kleur! Tijd voor vrolijkheid! 
Wat is het toch altijd mooi om een prachtige regenboog te zien. Vooral hier in het noorden van Friesland, daar waar je kilometers ver kunt kijken over het platte land. Regenbuien zie je in de verte aankomen en zo ook de prachtige regenbogen. De kleuren van de regenboog heb ik proberen te vangen in dit kleine werkje. En wat zaten er weer een leermomenten in....
Het werk is geweven en opgezet met haakkatoen Rio. Dit garen is in zoveel kleuren te krijgen dat het kiezen van de kleuren al een uitdaging was. Maar het is gelukt.
De kettingdraden zijn wit, want die zie je later toch niet meer. Vervolgens ben ik gaan weven met kleuren en heb ik geprobeerd de lijnen zowel horizontaal als vertikaal strak te krijgen. Gaandeweg lukte dit steeds beter en heb ik de techniek gevonden om de vertikale lijnen mooi te krijgen. Vooral met dit dunnen garen is dit wel een opgave.
Ik ben zelf tevreden over het resultaat en van de kleuren wordt ik erg vrolijk. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten