maandag 25 januari 2016

winter weven 2016: week 3, Papiergarens

Week 3:


Al langere tijd wilde ik werken met papiergarens. Papiergarens zijn verkrijgbaar in verschillende diktes en heel veel verschillende kleuren. Ik was benieuwd hoe deze garens zich laten weven.
Ik heb Fins papiergaren gebruikt van in 3 verschillende diktes te weten dun, normaal en band. Als kettingdraden heb ik linnen gebruikt omdat het anders denk ik te stijf zou worden.
De garens laten zich erg mooi weven. Vooral het band geeft een mooi bijzonder resultaat. Het eindresultaat is inderdaad wel wat stijf maar voelt erg aangenaam. Ik ga zeker meer papiergarens gebruiken in combinatie met andere (zachtere) garens. Samen met wol moet het resultaat erg mooi worden, maar dat voor later dit jaar.
Dit is het resultaat:

week 2: weven met Fins papiergaren

Papiergaren band laat zich erg goed weven en vormen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten