zondag 17 januari 2016

winter weven 2016: week 2, positief negatief, spelen met structuur

Week 2:

In dit weefwerkje heb ik gewerkt met dezelfde wol als week 1, echter alleen in het wit. De blauw gekleurde garens is dun haakkatoen. Deze week was mijn doel te weven waarbij er een structuur in het weefwerk ontstaat.
Tijdens het weven met de dikke wol heb ik kettingdraden overgeslagen. Het resultaat is een reliëf in het weefwerk. Aan de onderkant ligt dit reliëf op de kettingdraden en aan de bovenkant erachter. Er is een positief en negatief ontstaan, als patronen in een dikke sneeuwdeken. Het geeft een mooi resultaat wat echter moeilijk te fotograveren is. Ik hoop dan ook dat het over komt op de foto's. Er is een detailfoto bijgevoegd.
Met de dunne draden katoen heb ik ook gewerkt aan structuur. Door het combineren van meerdere draden en kleuren en het lussen ontstaat er een stuctuur in het weefwerk. In het midden is met een dubbele draad juist weer heel glad geweven als de ijsbaan in de sneeuw.

week 2: positief negatief

spelen met structuur


Geen opmerkingen:

Een reactie posten